Resetten van je Denon Home speaker zorgt ervoor dat hij wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Door een reset uit te voeren worden alle persoonlijke gegevens verwijderd uit het geheugen van de speaker.
Let op: Het Google Account, speaker instellingen, WiFi verbinding en ingevoerde streamingsdiensten worden gewist uit de speaker als de reset is voltooid. Na het resetten van de Denon Home speaker kan hij weer worden geïnstalleerd op een (nieuw) wifi netwerk. Een reset lost veel problemen op, en is zo gepiept.
Wanneer je een reset uitvoert op één speaker, terwijl je meer speakers in het netwerk hebt, hoef je niet opnieuw in te loggen bij streamingsdiensten zoals Deezer, Tidal, Soundcloud etc. Deze gegevens worden dan bewaard in de speaker die niet wordt gereset. Lees hieronder per model hoe je de “factory reset” uitvoert.
Inhoudsopgave
Denon Home 150 Resetten
- Controleer of de speaker stroom krijgt en aan staat
- Houd tegelijkertijd de Connect & de Bluetooth knop ingedrukt
- Blijf deze in drukken tot het lampje voorop de speaker oranje gaat knipperen
- Laat de knoppen los als de LED oranje knippert
- Wacht tot de speaker zichzelf heeft gereset en de LED blauw wordt
- Als het lampje blauw knippert is de reset van de Home 150 gelukt
- De speaker is klaar om opnieuw ingesteld te worden via de HEOS app
Denon Home 250 Resetten
- Steek de stekker in het stopcontact en wacht to de speaker is opgestart
- Druk de Bluetooth knop & Connect knop tegelijkertijd in
- Houd deze twee knoppen ingedrukt (+/- 5 seconden)
- Als de speaker oranje gaat knipperen, kun je de knoppen loslaten
- Wacht tot de LED (voorzijde) blauw gaat knipperen
- Als het lampje op de Denon Home 250 blauw knippert is teruggezet naar de fabrieksinstellingen
- Je kunt hem nu opnieuw installeren via de Heos App
Denon Home 350 Resetten
- Controleer of de speaker aan staat en verbonden is met het stopcontact
- Druk de Connect knop en de Bluetooth knop in, en houd deze ingedrukt
- Na +/- 5 seconden gaat het lampje aan de voorzijde (onder het Denon logo) oranje knipperen
- Als het lampje oranje knippert kun je de knoppen loslaten
- Even geduld tot de LED blauw knippert
- De speaker is nu gereset en klaar om opnieuw ingesteld te worden via de Heos app
Denon Home 550 soundbar Resetten
- Zorg dat de soundbar aan staat
- Houd de Bluetooth knop en Connect knop ingedrukt
- Houd beide koppen ingedrukt voor +/- 5 seconden
- De LED aan de voorzijde (onder het Denon logo) gaat oranje knipperen
- Laat de knoppen los en wacht tot het lampje blauw gaat knipperen
- De reset is gelukt en de Denon soundbar is terug naar de fabrieksinstellingen
- De bar kan nu weer ingesteld worden op het (nieuwe) netwerk via de Heos app
Denon DSW-1H subwoofer Resetten
- Controleer of de subwoofer aan staat
- Houd de Reset knop indrukt aan de achterzijde (+/- 5 seconden)
- Wacht tot de LED aan de voorkant oranje knippert
- Laat de Reset knop los
- Wacht tot het lampje blauw knippert
- Klaar! De subwoofer is gereset
- Na de reset kan hij weer worden ingesteld en verbonden worden met de soundbar
Redenen om jouw Denon Home speakers te resetten
Het resetten van een Denon Home apparaat is dus vrij simpel met de bovenstaande stappen. Er zijn verschillende redenen om de speaker terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Denon home speaker staat vast
Als je geen verbinding meer hebt met je Denon Home speaker, kan een reset helpen. Probeer eerst de stekker eruit te halen en er weer in te doen en controleer op of je wel op hetzelfde WiFi netwerk zit als de speaker. Sluit de Heos app (Android of iOS) een keer af en start de app opnieuw op.
Helpt dit allemaal niet? Dan is je laatste optie om een fabrieksreset uit te voeren.
Verhuizen
Als je gaat verhuizen, krijg je waarschijnlijk een nieuw modem. Je verbind een Denon Home Heos speaker makkelijk met het modem op het nieuwe adres door een factory reset uit te voeren door de Bluetooth Knop en Connect knop te gebruiken. Hierna installeer je het apparaat weer opnieuw in de Heos app.
Verkopen op weggeven
Als je de speaker weg doet, is het verstandig al jouw persoonlijke gegevens te wissen d.m.v een fabrieksreset. Zo kan de nieuwe eigenaar hem gemakkelijk installeren, zoals hij ook uit de doos zou komen.
Nieuw modem of router
Als je WiFi netwerk (of bekabeld netwerk) veranderd, kan het zijn dat je de speaker niet meer kunt vinden. Je zult hem opnieuw in moeten stellen op het nieuwe netwerk door hem te resetten en opnieuw in te stellen.
Was het maar waar dat het allemaal zo makkelijk gaat. Heb het systeem al 8 maanden soundbar speakers en sub. Met regelmaat verlies van verbinding. En een nieuwe verbinding maken kan uren in gaan zitten. Het resetten verloopt helemaal niet vlekkeloos. Nu de laatste 3 dagen weer even goed geweest. Na stroomonderbreking van de subwoofer(tbv kerst inrichting) speakers over de zeik en niet meer bij te zetten op alle volgens de app geadviseerde handelingen. Sta op het punt om het hele zooitje terug te sturen. Maar dan is het van “is je wifi wel goed?” Wordt er doodziek van…
Mijn Home 550 krijgt met geen mogelijkheid verbinding met het netwerk. Dit na de laatste firmware update. Resetten helpt niet. Verschillende manieren geprobeerd. Contact gehad met Denon. Samen reset uitgevoerd. Resultaat nul. Doorverwezen naar dealer voor reparatie. Wat een armoedig gedoe. Ik zou niemand dit systeem aanraden.
Diverse Denon producten Home 150 , 250 en inclusief soundbar.
Nieuwe app, alle instellingen kwijt en een hoop harigheid vwb instellen, na uren deels gelukt.
Absoluut niet gebruikvriendelijk
Mijn vrijblijvend advies: geen zin in gezeik dan niet kopen